Välkommen till min blogg!

Här fortsätter jag sybloggandet som påbörjats under adressen http://vilde-valdemar.blogspot.com/

Namnet "hippii" ska jag inte ta åt mig äran för själv, det är nämligen det min treåring kallad sig själv innan han lärde sig sitt namn (två i:n på slutet för det är där betoningen ligger).

måndag 27 februari 2012

Over All

Hej!
Ja, ett hej är väl på plats när man är sååååå dålig på att uppdatera bloggen som jag är. Ursäkterna tänker jag bespara er...
Syr gör jag iallafall, ibland mer, ibland mindre, beroende på... ja, livet helt enkelt. Men syrummet är ett av mina andrum och jag tar mig en stund där så ofta jag kan!
Så till något sytt, ni känner nog igen modellen, nu a la Hippii i stl 116!
Denna är sydd i college från Ohlssons, nästa gång väljer jag att köpa college från nåt annat ställe, då jag tycker att denna är lite väl fleeceaktig på insidan, dock väldigt mjuk. Men den blir också statisk och det är ju sisådär på ett svart plagg. Röd stjärnjersey från JNY. Dragkedjan går ända upp i huvan och en detalj jag är lite extra nöjd över är kontrastsömmen på ryggen. Nästa gång modifierar jag nog mönstret för att få lite mer häng i grenen tror jag!

2 kommentarer:

  1. Jättesnygg! Är så snyggt med rött i kombo med svart!

    SvaraRadera
  2. Så fint du syr Carolina. Underbara tyger och mönster på kläderna, verkligen härliga.

    SvaraRadera