Välkommen till min blogg!

Här fortsätter jag sybloggandet som påbörjats under adressen http://vilde-valdemar.blogspot.com/

Namnet "hippii" ska jag inte ta åt mig äran för själv, det är nämligen det min treåring kallad sig själv innan han lärde sig sitt namn (två i:n på slutet för det är där betoningen ligger).

måndag 12 mars 2012

Muddjeanskärlek


Muddjeans är något jag har en förkärlek till. Jag tycker det är så roligt att fundera ut vilka detaljer jag ska göra och vilka tygkombinationer jag ska använda. De får verkligen bli unika. Och så tycker jag att de är så användbara. Mjukare och mer rörelsevänliga än vanliga jeans, men tuffare än ett par mjukisbyxor. I arbetet med dessa har alla maskiner fått arbeta, overlocken, hushållsmaskinen och covermaskinen. Jeanstyget kommer från Ohlssons och bäst ser man färgen på bilden ovan (bakfickan), mudden från tygskåpet (har glömt var den är inköpt) och randig jersey från Stoff och Stil. Jeansen är en beställning till en tjej som blir 5 år i år. Jag hoppas hon ska gilla dem.

4 kommentarer:

  1. Superfina! Kombon jeans o rött är oslagbart :) Måste testa bakficka nästa gång.

    SvaraRadera
  2. Underbara!! Älskar stjärnan :)

    SvaraRadera
  3. Supercoola och snygga! Bakfickan och stjärndetaljen var toppenfin!

    SvaraRadera