Välkommen till min blogg!

Här fortsätter jag sybloggandet som påbörjats under adressen http://vilde-valdemar.blogspot.com/

Namnet "hippii" ska jag inte ta åt mig äran för själv, det är nämligen det min treåring kallad sig själv innan han lärde sig sitt namn (två i:n på slutet för det är där betoningen ligger).

lördag 26 juni 2010

Förlossningshoodien

Sent på fredagen den 11 juni kände jag mig riktigt rastlös. Det var två dagar före det beräknade datumet för vår lilla bebis och efter att från och till haft förvärkar som bara försvunnit så började jag att tänka "jaha, jag får väl gå över tiden den här gången..." Så jag påbörjade ett nytt projekt, en hoodie till den lille/lilla i turkos stretchfrotté som jag köpt av Makrill. Morgonen efter vaknade jag vid 6-7-tiden med lite småvärkar än en gång och tänkte "Nä, nu får det vara dags! Nu går jag inte och lägger mig igen!" Så jag gick upp och fortsatte med hoodien och 13:45 samma lördag föddes vår lilla prinsessa! Så den här hoodien kommer nog alltid vara lite speciell för mig, "hoodien som satte igång förlossningen". Det är en hoodie efter Meedoms Form 2 med raglanärm och toppig huva. Jag har gjort ett sprund med gamla glasknappar från mormors gömmor och träns. Dessa "tränsband" (eller vad man kallar dem) är gjorda med overlockens rullfållssöm.
Och som ni kanske förstår så är detta anledningen till att jag inte bloggat något på sistone och kanske inte kommer att vara fullt så aktiv på bloggfronten under den närmaste tiden, men jag håller ständig koll på alla era andras bloggar, inspireras och snappar åt mig en stund i syrummet när jag får möjlighet.

Material: Turkos stretchfrotté från Mjuka Tyger (genom Makrill), röd molnjersey från JNY Design, röda glasknappar från mormor och turkos mudd och vit trikåsnedslå från lokal tygbutik

Mönster: Meedom Form 2 med raglanärm och huva i storlek 56

5 kommentarer:

  1. GRATTIS!!! Hoppas att ni alla mår bra!!?
    Och vilken fin tröja! Den är ju superläcker med sin knäppning!! Sköt om er!!

    SvaraRadera
  2. Grattis!!! Din prinsessa kommer att vara så fin i den här superfina hoodien! Jättefin knäppning! Tror inte jag sett den tidigare nånstans. Må så gott o njut av din familj!

    SvaraRadera
  3. Stort grattis till prinsessan! En jättefin hoodie, ser urmysig ut. Njut av sommaren och bebisen!

    SvaraRadera
  4. Stort Grattis!!!! Åh vilken superfin hoodie, skitsnygg knäppning. Ser fram emot livebild :-)

    SvaraRadera
  5. Grattis till tösen! Jätteläcker hoodie. Fick tips om dig via en kompis som inte syr, men råkat hamna här. Hon hälsade att du kom från Ö-vik, så jag var ju tvungen att kika in. Sidensjö såg jag... själv kommer jag från Själevad.

    SvaraRadera