Välkommen till min blogg!

Här fortsätter jag sybloggandet som påbörjats under adressen http://vilde-valdemar.blogspot.com/

Namnet "hippii" ska jag inte ta åt mig äran för själv, det är nämligen det min treåring kallad sig själv innan han lärde sig sitt namn (två i:n på slutet för det är där betoningen ligger).

lördag 8 maj 2010

Påfyllnad i garderobern

Inte mycket att säga om denna tröja, den är som sagt påfyllnad i en garderob där många tröjor börjar kännas korta i ärmarna och byxor börjar kännas korta i benen. Tröjan är sydd utifrån Ottobre 301-mönstret, den smalare varianten. Jag lägger alltid till lite i nederkant och i ärmar på detta mönster, då jag har en lång liten kille.

Mönster: Ottobre 301, storlek 104

Material: Grönt skogstyg designat av Johanna Ahlard från Mjuka Tyger, Svart muddväv från lokal tygbutik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar